REKLAMA
Znaleziono 6357 wyników
[Polska] Czeka nas rok spektakularnych otwarćartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Czeka nas rok spektakularnych otwarć
W 2017 r. deweloperzy zapowiadają oddanie do użytku ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlow...
Handel w mniejszych miastach w rozkwicieartykuł
Pokaż artykuł
Handel w mniejszych miastach w rozkwicie
W 2022 roku inwestorzy działający na rynku handlowym w Polsce chętniej wybierali małe miasta (do 100 000 mieszkańców). Nowa podaż w tych ośrodkach miejskich wyniosła 60% całkowitego wolumenu, a dzięki temu zasoby małych miast są obecnie na porównywalnym poziomie, co tych średniej wielkości (100 000-400 000 mieszkańców). W dalszym ciągu największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się obiekty handlowe o małej skali, tj. parki handlowe oraz projekty typu strip mall. Od strony inwestycyjnej wolumen transakcji nieruchomości handlowych wzrósł o ponad 60% w porównaniu z 2021 rokiem.
Co słychać na rynku powierzchni magazynowych w woj. łódzkim?artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na rynku powierzchni magazynowych w woj. łódzkim?
Rynek magazynowy w województwie łódzkim to od lat, po województwach mazowieckim i śląskim, trzeci co do wielkości region przemysłowo-logistyczny w Polsce. Na koniec 2023 r. całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej wyniosły tu 4,5 mln mkw., co stanowiło 14 proc. zasobów kraju. Co istotne, w ostatnich 5 latach rynek w woj. łódzkim powiększył się o 74 proc., a największy wzrost odnotowano w latach 2019 i 2022.
Galeria Twierdza Kłodzko rozbudowuje park handlowyartykuł
Pokaż artykuł
Galeria Twierdza Kłodzko rozbudowuje park handlowy
W maju tego roku, EPP rozpocznie budowę nowej części parku handlowego przy Galerii Twierdza Kłodzko o powierzchni blisko 4200 mkw. Swoje salony w dwupoziomowym budynku otworzą debiutujący w rejonie Kotliny Kłodzkiej międzynarodowy retailer, z którym podpisano umowę na wynajem około 2100 mkw., a także drogeria dm, której sklep będzie miał blisko 625 mkw. Ponadto Reserved, wieloletni najemca centrum, relokuje się do większego lokalu – ok. 1450 mkw. Jego miejsce w parku handlowym, na powierzchni ponad 1000 mkw., zajmie Sinsay.
JYSK otworzył nowy sklep w Bielanach Wrocławskichartykuł
Pokaż artykuł
JYSK otworzył nowy sklep w Bielanach Wrocławskich
Do grona najemców Centrum Handlowego Auchan Bielany dołączyła skandynawska marka JYSK, która zajęła lokal o powierzchni 1460 mkw. Od 26 kwietnia w przestronnym salonie klienci mogą korzystać z szerokiej oferty produktów wyposażenia domu i ogrodu. Za współpracę z najemcami w Centrum Handlowym Auchan Bielany odpowiada dział komercjalizacji Nhood Polska.
Bonarka City Centerinwestycja
Pokaż inwestycję
Bonarka City Center
Kraków
[Polska] Rekordowa aktywność najemców na polskim rynku magazynowymartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rekordowa aktywność najemców na polskim rynku magazynowym
Firma doradcza JLL podsumowała 2015 r. na rynku nieruchomości magazynowo-przemysłowych w Polsce.
[Łódź] Łódź w budowieartykuł
Pokaż artykuł
[Łódź] Łódź w budowie
Atrakcyjność inwestycyjna Łodzi rośnie, co znajduje odzwierciedlenie w bardzo dobrych wynikach notow...
[Polska] Polski rynek nieruchomości handlowych na drodze dalszego wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek nieruchomości handlowych na drodze dalszego wzrostu
Firma doradcza JLL podsumowała I półrocze 2016 r. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
[Polska] Stabilny rozwój rynku handlowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Stabilny rozwój rynku handlowego w Polsce
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowuje rynek powierzchni handlowych w Polsce...
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsce
Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na zmniejszenie wydatków Polaków na zakupy oraz usługi, a co za tym idzie, również na kondycję firm handlowych. Z drugiej jednak strony wielu deweloperów oraz sieci handlowe sprostało tym wyzwaniom i z sukcesem dostosowało się do nowych warunków.
I połowa 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
I połowa 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce [RAPORT]
Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych oddanych do użytku w I połowie 2024 roku w Polsce wyniosła 175 tys. mkw. – wynika z danych Colliers. W efekcie całkowite zasoby w kraju przekroczyły 13 mln mkw. Znaczna większość nowej podaży, bo ponad 90%, zrealizowana została w formie parków handlowych. W budowie znajduje się obecnie 380 tys. mkw., z czego aż 78% zaplanowane jest do oddania jeszcze w tym roku.
[Lublin] Centrum Handlowe "Felicity"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Lublin] Centrum Handlowe "Felicity"
Lublin
[Kraków] Apartamenty "Nowa Bonarka"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Apartamenty "Nowa Bonarka"
Kraków, Podgórze, Klonowica
Rodzinne Żernikiinwestycja
Pokaż inwestycję
Rodzinne Żerniki
Wrocław, Fabryczna, Rezedowa/Basi Wołodyjowskiej
firma
Pokaż firmę
DJ na wesele, wodzirej Toruń - Grupa Merlin
Toruń, Kociewska 22
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Oława] Inwestycje TBS
Oława
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Lubin] Inwestycje RTBS
Lubin
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
Polski rynek handlowy kontynuuje dobrą passęartykuł
Pokaż artykuł
Polski rynek handlowy kontynuuje dobrą passę
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W II kwartale bieżącego roku na rynek trafiło osiem nowych obiektów handlowych, a w budowie pozostaje ok. 400 000 mkw. powierzchni. Dobrym rezultatom po stronie podaży towarzyszy niesłabnące zainteresowanie ze strony nowych marek, a także dobre wyniki sprzedaży detalicznej, odwiedzalności centrów handlowych i ich obrotów.
REKLAMA